Obiceiurile negative de la locul de munca

Se poate spune cu siguranta ca toti avem cel putin un obicei negativ care ne afecteaza intr-o oarecare masura activitatile de zi cu zi. Comportamentele daunatoare de la job se dezvolta de cele mai multe ori in timp. Schimbarea acestor obiceiuri poate duce la un mediu de lucru mai eficient si mai placut.

Deci, inainte sa citesti mai departe, fa-ti o lista a obiceiurilor tale negative de la locul de munca, apoi atribuie-le cate un numar in functie de prioritate. Incepe cu cele mai importante si incearca sa scapi de cate un obicei prost in fiecare luna. Schimbarea acestor obiceiuri negative dobandite poate dura ceva timp pana sa le corectezi, dar din momentul in care le vei constientiza si vei decide ca vrei sa actionezi pentru diminuarea lor – performanta ta la locul de munca se va imbunatati considerabil.

Iata cateva exemple de obiceiuri negative la locul de munca:

Pauzele de cafea si de tigara. Ce poate fi mai bun decat cafeaua insotita de tigara la o mica sueta de dimineata cu colegii. Incearca sa nu abuzezi prea mult de aceste vicii personale deoarece risti sa iti distragi atentia si sa pierzi timp important din programul de lucru.

Casuta de e-mail, contul de Facebook/Twitter, cititul presei on-line sau jocurile iti consuma destul de mult timp din program. Daca obisnuiesti sa iti verifici e-mail-ul si conturile de multe ori, elimina aceste “ispite” si stabileste un interval scurt de 5 minute de 3 ori pe zi in pauze.

Nu considera bunuri personale lucrurile colegilor sau ale biroului (capsatoare, pixuri, etc). Fii politicos si cere permisiunea inainte de a le folosi si nu uita sa le inapoiezi.

Incearca sa iti pastrezi ordine in spatiul tau de lucru. Stim ca in toata dezordinea ta, de fapt, exista o ordine numai de tine stiuta, dar nu si de ceilalti colegi. Daca tu esti ultimul care a baut cafeaua, fa un nou rand, nu iti lasa vasele murdare in chiuveta sau pune-le dupa ce ai terminat in masina de spalat. Aceste lucruri minore, ce pot crea discomfort sau cearta intre colegi, pot fi evitate cu usurinta.

Fii fairplay! Foloseste numai munca si ideile tale proprii si nu pe ale altora, pretinzand ca sunt ale tale. Incearca sa fii corect cu colegii tai de munca si nu fa lucruri rau intentionate care stii ca ii vor rani numai pentru a aduna tu toti laurii. Arata respect atat sefului tau cat si colegilor tai. Nu discuta despre alti colegi pe la spatele lor si evita pe cat poti barfa de la birou. Daca ai auzit un lucru confidential de la o alta persoana, fii de incredere si nu il raspandi sau folosi in alte scopuri. Gandeste-te la colegii tai ca la o a doua familie, doar va petreceti cel putin 8 h dintr-o zi impreuna. Toti avem motive de nemultumire din cand in cand, insa cel mai bine este sa le pastram pentru noi insine si chiar daca este indicat sa te descarci, nu o face la locul de munca.

Punctualitatea. Daca ai probleme cu nerespectarea termenelor de livrare a unor rapoarte, intarziatul la sedinte, nu raspuzi in timp la e-mail-uri importante, trebuie sa realizezi ca nu faci decat sa iti decalezi programul unei zile de munca si la final sa te trezesti ca ai mai multe de facut. Sunt companii care sunt destul de conservatoare cu programul de lucru, altele au recomandari si sunt mai flexibile – ti se permite pana la jumatate de ora intarziere. Daca in timp ajungi sa intarzii si cate o ora si pleci la terminarea programului fix (cu multe pauze intre), reputatia ta va avea de suferit.

Yahoo! Shine si Fitness Magazine a realizat un studiu din care reiese ca pe angajatii barbati ii deranjeaza cel mai mult parfumurile nepotrivite ale colegelor lor de munca, iar femeile considera deplasate situatiile in care cineva le fura ideile. In acesta categorie intra si mirosurile mai putin placute de colectiv. In alta ordine de idei, ambele sexe sunt deranjate si de faptul ca sunt nevoite sa asculte conversatiile telefonice ale colegilor de munca. Toti suntem iritati atunci cand suna un telefon uitat pe vreun birou, cu tonul de sonerie pornit si nu are cine sa raspunda.

Si umorul de prost gust face parte din categoria obiceiurilor negative de la birou. Chiar daca esti o persoana vesela si extrem de amuzanta, poti trece cu usurinta linia fina a decentei, atragand dupa sine antipatii in randul „spectatorilor” din birou.

Se necesita sa iti iei si cate o pauza, numai astfel vei reusi sa iti pastrezi concentrarea. Daca stai de dimineata pana la terminarea programului cufundat in munca, cel mai probabil nu o sa reusesti sa iti duci la bun sfarsit obiectivele. Munca prestata isi va diminua din calitate, iar tu vei fi epuizat si in final corpul tau va ceda.

A gresi e omeneste, iar omul greseste si din greseli invata de la facerea lumii’ncoace, dar haideti sa incepem sa ne si asumam greselile.

Sursa

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Generare trafic

GenerareTrafic.ro - Trafic marit 100% si GRATUIT

coffee

OnePlusYou Quizzes and Widgets
Created by OnePlusYou

LinkWeb

 Director Web Romania - LinkWeb.ro - Adauga si site-ul tau

Ziarul toate blogurile

Ziarul

RSS Flux necunoscut

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

Zombie apocalypse survivor

64%

Created by OnePlusYou -

%d blogeri au apreciat asta: